Ferrexpo Insights: діяльність компанії та КСВ під час війни в Україні

Компанія Ferrexpo вже багато років є найбільшим в Україні та третім у світі виробником залізорудних окатків. З початку повномасштабного вторгнення комбінати Ferrexpo зіштовхнулись зі значними логістичними та економічними складнощами.  Компанія була змушена скоротити обсяги виробництва та переорієнтуватися на інші транспортні мережі. Попри це Ferrexpo зуміла зберегти контракти з клієнтами Європи і довела,  що Україна – це надійний партнер.  

Переорієнтація бізнесу

Повномасштабне вторгнення вдарило не тільки по мільйонах українців, але і по підприємствах країни. Ferrexpo як міжнародний постачальник залізорудних окатків не став винятком.  Так, блокування Росією портів Чорного моря стало для компанії серйозним викликом. Без доступу до портів логістичні ланцюги до металургійних заводів кількох континентів були порушені, а Ferrexpo була змушена швидко переорієнтовувати виробництво та логістику під значно більш обмежені можливості транспортування.

"Для нас як для виробника сировинних товарів доступ до логістики є важливим, оскільки ми не маємо можливості зберігати сировину на наших підприємствах протягом значних періодів часу. Близько половини продукції ми традиційно направляли клієнтам в країни Азії, на Близький Схід та в Північну Америку, і нам потрібен доступ до морського ринку для цих клієнтів. Закриття Росією Чорного моря змусило нас переорієнтувати значну частину продажів або скоротити обсяги виробництва", – розповідають у Ferrexpo. Так, впродовж 2022 року компанія змінювала кількість активних ліній для виробництва окатків, оперуючи від чотирьох до однієї виробничими лініями. Наразі у виробництві працює одна виробнича лінія.

Без доступу до портів Чорного моря Ferrexpo доставляє свою продукцію лише клієнтам із Європи. Адже транспортні можливості залізничної дороги та річкових портів Дунаю є відносно обмеженими. Утім, європейські металургійні виробники продовжують співпрацю з Ferrexpo. "Завдяки позитивним робочим відносинам та відкритому діалогу ми змогли зберегти багато угод про постачання, де логістичні обмеження дозволяють продовжувати такі поставки. І це є свідченням міцності наших довгострокових відносин з клієнтами", – говорять у Ferrexpo.

Попри всі зазначені обмеження, компанія продовжує активно інвестувати у виробництво в Україні. "Ми багато років працюємо в Україні і дуже добре знаємо її потенціал. Тому реалізували заплановані проєкти з оновлення та продовжуємо досліджувати можливості розширення видобутку", – пояснюють у компанії. 

Також у 2022 році Ferrexpo виконала кілька проєктів із капітальних інвестицій задля подальшого розвитку видобутку та виробничих процесів. Наприклад, компанія завершила роботу над комплексом пресової фільтрації та інвестувала в реалізацію проєкту середнього та дрібного дроблення, що допоможе збільшити потужність концентратора.

КСВ – невідʼємна частина бізнесу

Ferrexpo реалізує соціальні ініціативи в Україні вже понад 10 років. У відповідь на російську агресію компанія створила окремий Гуманітарний фонд. У перші тижні війни фонд спрямував ресурси на закупівлю продуктів харчування з тривалим терміном зберігання, поповнення запасів обладнання та основних матеріалів, як-от ковдри для притулків у житлових районах та засоби невідкладної медичної допомоги для місцевих лікарень та медичних закладів.

Загалом за перший рік вторгнення Ferrexpo запустила понад 70 гуманітарних ініціатив, аби якомога більше українців мали гідне життя. Наприклад, за перше півріччя з початку війни компанія надала помешкання у власних гуртожитках та базах відпочинку, а також харчування, психологічну підтримку та доступ до медичної допомоги для понад 2 000 внутрішніх переселенців. Також Ferrexpo організувала професійне навчання, щоб люди, які були змушені покинути домівки, мали можливість працевлаштуватися на новому місці.

З початку повномасштабної війни компанія допомогла 5 млн українців. Гуманітарну допомогу отримали громади у восьми областях України, що найбільше потерпають від бойових дій або були нещодавно деокуповані. Серед іншого Гуманітарний фонд Ferrexpo надав 528 тонн продуктів харчування, понад 22 тис. комплектів індивідуального захисту військових, майже 70 тис. літрів пального та майже 130 одиниць автомобільного та медичного транспорту. 

"Через Гуманітарний фонд Ferrexpo ми прагнемо підтримати тих, хто потребує допомоги. На сьогоднішній день цей фонд має затверджений обсяг фінансування в розмірі $15 млн", – розповідають у компанії. Серед проєктів, які фінансуються Ferrexpo під час війни: закупівля генераторів, їжі та палива місцевим громадам, підтримка внутрішніх переселенців, допомога у перевезенні гуманітарної допомоги з Європи до України, закупівля медичного обладнання та багато іншого.

Потурбувались у Ferrexpo і про власних співробітників. У перші тижні війни компанія виплатила авансом заробітну платню та податки. Також компанія запровадила ряд змін, щоб створити безпечніші та комфортніші робочі умови для кожного працівника. "Ми провели реконструкцію бомбосховищ, а також підлаштували робочі графіки, аби дотримуватися комендантської години", – говорять у Ferrexpo. Окрім цього, для родин із дітьми компанія відкрила дитячий центр на території підприємства, щоб діти не залишалися вдома самі і були ближче до своїх батьків.

Підтримку від Ferrexpo отримують і ті співробітники, хто долучився до лав ЗСУ. За підрахунками компанії, наразі 600 її співробітників служать в армії. Кожен із них був забезпечений за рахунок підприємства комплектом засобів індивідуального захисту, що включає бронежилети, аптечку, а також комплект літньої та зимової форми за стандартами НАТО. За мобілізованими співробітниками зберігаються робочі місця. Також компанія розробляє для них програму соціальної та психологічної реабілітації після повернення з війни. 

На жаль, станом на січень 2023 року 12 співробітників Ferrexpo вже віддали життя за Україну. Кожна з родин загиблих отримала фінансову допомогу від компанії у розмірі 500 тис грн.  

Увесь цей час Ferrexpo продовжує підтримувати медичні заклади у боротьбі з пандемією COVID-19. Протягом 2022 року допомогу від компанії отримали три лікарні у Кременчуці. Загальна сума, яку з початку 2020 року Ferrexpo спрямувала на подолання COVID-19, сягнула $3 млн. 

Таким чином, протягом першого воєнного року завдяки стійкості та гнучкості команди Ferrexpo змогла зберегти відносини з міжнародними партнерами та продовжити свою діяльність. Попри вимушене скорочення виробництва, компанія підтримує тисячі українців, своїх працівників, їхні сім'ї, місцеві громади та переселенців війни. "Як і раніше, нашим першим пріоритетом залишаються люди. Ми розуміємо, наскільки наша підтримка є наразі важливою для відбудови країни і будемо виконувати свою роль у цьому процесі і надалі", – запевняють у Ferrexpo.

Если Вы заметили ошибку, пожалуйста, выделите некорректный текст и нажмите Ctrl+Enter - так Вы поможете нам улучшить сайт. Спасибо!