Экономика
2021-07-01 11:35
Источник: capitalist.in.ua
МТСБУ повідомляє, що поновлено роботу над проєктом закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко в інтерв’ю агенції «Інтерфакс» розповів, що Бюро вже взяло участь у двох робочих групах по закону разом з представниками НБУ як регулятора фінансового ринку.
«Ми добре розуміємо проблеми, що виникають у страхувальників та потерпілих у ДТП внаслідок недосконалості чи застарілості чинного закону про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності, прийнятого ще в 2005 році. Шість років тому представники ринку та МТСБУ запропонували шляхи їхнього вирішення, спираючись на досвід європейських країн, розробивши основні положення нового закону. Ці напрацювання дозволяють прискорити процес оновлення законодавства. Також доцільно обговорити, яких змін потребує закон для забезпечення подальшої діджитальної трансформації галузі», – говорить Володимир Шевченко.
МТСБУ відзначає, що всі пропозиції учасників ринку до нового законопроєкту націлені на побудову системного, всебічного, відповідного європейським стандартам захисту потерпілих у ДТП. Які зміни пропонується запровадити?
- поступове збільшення розмірів страхових сум (максимального розміру виплат з ОСЦПВ) до європейського рівня. Вже з 01.01.2022 р. страхові суми мають становити:
- за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, – 1 млн грн на одного потерпілого (5 млн грн на один страховий випадок);
- за шкоду, заподіяну майну, – 500 тис. грн на одного потерпілого (2,5 млн грн на один страховий випадок).
- скасування права страховиків встановлювати франшизу. Франшиза – частина збитків, що не відшкодовується страховиком згідно умов договору страхування;
- вирішення проблеми виплат з вирахуванням фізичного зносу запчастин;
- виконання МТСБУ функції інформаційного центру для страхувальників та постраждалих у ДТП;
- можливість запровадження обов’язкового «прямого врегулювання» страхових подій;
- проведення МТСБУ виплат за страховиків-колишніх членів Бюро, які протягом трьох місяців не виконали свої зобов’язання зі сплати страхового відшкодування потерпілим, незалежно від формальних процедур банкрутства таких страхових компаній.
«Питання виплати відшкодування з вирахуванням т.з. “зносу” дуже болюче для багатьох українських автовласників. Зараз знос починає нараховуватися з п’яти років для легкових авто вітчизняного виробництва та з семи – для іноземного. При цьому в Україні середній вік автопарку, за різними оцінками, становить від 19 до 24 років. Тобто дуже багато постраждалих отримують виплати з вирахуванням зносу на запчастини в 50-70%, і розміру цієї виплати не вистачає, щоб відремонтувати автомобіль. При цьому, зауважу, що вартість саме ремонтних робіт компенсується в повному обсязі для всіх транспортних засобів. Те, що ми називаємо “скасування зносу” означає відновлення автомобіля до того стану, в якому він був до аварії. Зараз працюємо над тим, як правильно це сформулювати в законі», – роз’яснює Володимир Шевченко.
В разі прийняття нового законопроєкту суттєво пришвидшаться виплати за страхові компанії, які після припинення членства у МТСБУ не виконують зобов’язання перед постраждалими особами.
«МТСБУ неодноразово заявляло: відверто несправедливі норми щодо виплат за СК, які пішли з ринку, треба міняти. Коли новий закон буде прийнятий, Бюро зможе почати робити регламентні виплати за компанії, які не виконали свої зобов'язання з виплати страхового відшкодування потерпілим, через певний чітко обумовлений термін, незалежно від формальних процедур банкрутства таких компаній. Наприклад, якщо страховик не сплачує більше ніж три місяці – за нього сплатить Бюро. У страховому резервному фонді МТСБУ достатньо коштів для більшого обсягу виплат за колишніх членів Бюро, але ми обмежені повноваженнями, які зараз маємо відповідно до законодавства», – коментує заступник генерального директора МТСБУ Людмила Білошицька.
Представники ринку ОСЦПВ висловлюють сподівання, що соціально-важливі законодавчі зміни наберуть сили ще поточного року. «Верховна Рада демонструє високу активність у питаннях прийняття нових законів, які регламентують діяльність небанківського фінансового ринку. Це дає підстави сподіватись, що закон “Про ОСЦПВ” може бути прийнятий до кінця 2021 року. Ми вважаємо, що роботу над ним потрібно максимально прискорити, і докладаємо всіх зусиль для досягнення цієї мети», – резюмує Володимир Шевченко.
Читайте также