Экономика
2020-08-06 12:00
Источник: capitalist.in.ua
В червні бензини і дизпаливо подорожчали на 80 копійок, автогаз – на 39 копійок. До того ж потенціал для подорожчання ще залишився, тому АЗС продовжать піднімати цінники в серпні.
Падіння гривні – головний чинник, чому бензин і пальне подорожчали, зазначають експерти. Щодо долара і євро національна валюта втратила 1-1,5 грн.
Річ у тім, що українські імпортери купують пальне за валюту. При ввезенні нафтопродуктів держава нараховує податки в євро і перераховує за курсом Нацбанку. А потім оператори дохід, отриманий у гривнях, конвертують в євро, щоб закупити нову партію нафтопродуктів. А коли національна валюта падає, то наступна закупівля нафтопродуктів обходиться для АЗС дорожче, тому вони піднімають ціни.
Друга причина – подорожчання нафтопродуктів на межі (в країнах, з яких українські імпортери купують бензин і дизпаливо). Для трейдерів пальне подорожчало на 12% за останній місяць.
"Практично все літо котирування на нафту вище від 40 доларів за барель. Якщо порівнювати з травнем, то це подорожчання приблизно на 20%. Відповідно, ціна на нафтопродукти теж зростала. Реакцію на це ми бачимо на заправках", – говорить Олександр Сіренко, аналітик консалтингової компанії UPECO.
І третя причина – зростання попиту. В Україні споживання пального зросло завдяки аграрному сектору та через внутрішній туризм – українці почали більше подорожувати країною після ослаблення карантину.
Щодо цін на скраплений газ, то вони безпосередньо не залежать від ринку нафти, адже у світі скраплений газ не завжди використовується як автогаз, а більше в промисловості і в побуті. На ціну більше впливає курс національної валюти.
"Для зрідженого газу липень був неоднозначним – ціна стрибала вгору-вниз. Зростання, яке ми бачимо останнім часом, – це насамперед впливу курсу, зауважує Артем Куюн, заступник директора консалтингової групи "А-95".
Читайте также